Κίνα – Έρευνα: Το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορονοϊού αυξάνει κατάθλιψη και αυτοκτονικές τάσεις

epa08296867 Medical staff explain protection knowledge for coronavirus and COVID-19 disease to senior three students in No. 1 Middle school in Anlong county, Guizhou Province, China, 16 March 2020. Some schools in Guizhou, Qinghai and Xinjiang province resume classes for certain grades on 16 March 2020 according to local media. EPA/LIU CHAOFU CHINA OUT

Λίγες ώρες πριν χτυπήσει το «πρώτο κουδούνι», έρευνα που δημοσιεύεται στο CNN εξαίρει την σπουδαιότητα της φοίτησης των μαθητών στα σχολεία με τους ειδικούς να προειδοποιούν ότι, με το λουκέτο στα εκπαιδευτικά ιδρύματα λόγω Covid- 19 , επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό η ψυχική υγεία των παιδιών.

Εν μέσω πανδημίας του νέου κορονοιού, Κινέζοι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα πως, όταν τα παιδιά δεν φοιτούν στα σχολεία, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης και αυτοκτονικές τάσεις.

Η έρευνα διεξήχθη σε μαθητές στην Κίνα, εκεί όπου εντοπίστηκε για πρώτη φορά ο νέος κορωνοιός, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το CNN.

Toν Ιανουάριο του 2020, το υπουργείο Εκπαίδευσης της Κίνας ανακοίνωσε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά έως το τέλος Απριλίου.

«Το κλείσιμο των σχολείων που σημαίνει ότι τα παιδιά μένουν μακριά από τους φίλους τους και το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον, φαίνεται ότι έχει σοβαρό αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία», επισημαίνουν οι επιστήμονες.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση «JAMA Network Open», συνέκρινε τις αναφορές για προβλήματα ψυχικής υγείας τον Νοέμβριο – πριν ξεκινήσει η πανδημία – έως τα μέσα Μαΐου, δηλαδή δύο εβδομάδες αφότου άνοιξαν εκ νέου τα σχολεία στην Κίνα.

Ερευνητές από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο «Anhui« συνέκριναν τα αποτελέσματα των μελετών τους σε δείγμα 1.241 μαθητών του Γυμνασίου. Οι μαθητές κατοικούσαν στην πόλη Chizhou της επαρχίας Anhui, μια περιοχή που δεν είχε μεγάλο αριθμό κρουσμάτων Covid-19.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν το 25% των μαθητών ανέφεραν συμπτώματα κατάθλιψης τον Μάιο, ενώ το περασμένο Νοέμβριο, το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 19%.

Οι απόπειρες αυτοκτονίας υπερδιπλασιάστηκαν – στο 6,4% τον Μάιο σε σύγκριση με το 3% τον Νοέμβριο.

Ωστόσο, δεν παρατηρήθηκαν αντίστοιχες αυξήσεις για αναφορές παιδιών που παραδέχτηκαν ότι αισθάνονται πολύ άγχος.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η διεύθυνση των σχολείων θα πρέπει να λάβει σοβαρά την μελέτη τους ώστε να προετοιμάσουν τις απαραίτητες υπηρεσίες ψυχικής υγείας έτσι ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά με την επιστροφή τους στα θρανία μετά το παρατεταμένο «lockdown».

Για τους ειδικούς, τα οφέλη της φυσικής παρουσίας των παιδιών στο σχολείο, υπερτερούν των κινδύνων από τη νόσο Covid- 19.

H Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής εξέδωσε οδηγίες παροτρύνοντας τους μαθητές να έχουν φυσική παρουσία στις τάξεις και όχι να συνεχίσουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση προς όφελος της ψυχική τους υγείας.

«Η μεγάλη απουσία των παιδιών από το σχολείο και η σχετική διακοπή των υποστηρικτικών υπηρεσιών συχνά οδηγούν σε κοινωνική απομόνωση, καθιστώντας δύσκολο για τα σχολεία να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν σημαντικά μαθησιακά προβλήματα καθώς και περιπτώσεις που σχετίζονται με σωματική ή σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, εφήβων, χρήση ουσιών, κατάθλιψη και τάσεις αυτοκτονίες », ανέφερε η ερευνητική ομάδα.

Προηγούμενο άρθροΕπιστολή Μητσοτάκη στον ΟΗΕ: Καταγγέλει την τουρκική προκλητικότητα
Επόμενο άρθροΤι λέει η ΕΛΑΣ σχετικά με το «ψωμοτύρι» που δόθηκε σε άνδρες των ΜΑΤ στη Λέσβο

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ